Recenze od musical.cz !!!!- Antoinetta-královna Francie

14. dubna 2014 v 20:17 | Daiva |  královna Antoinetta
Na tuto recenzi jsem se šíleně těšila! Mnohem více v celém článku. WWW.MUSICAL.CZ
muzikálovém jevišti. Stalo se tak 9. dubna 2014 v Divadle Hybernia a my jsme byli samozřejmě u toho. Stala se Antoinetta královnou českého muzikálu, nebo má k pomyslnému muzikálovému trůnu ještě daleko?Pokud vás nějaké dílo skutečně pohltí, píše se hodnocení snadno a samozřejmě to platí i naopak.Problém nastává, když odcházíte po děkovačce z hlediště a říkáte si již celkem ustálenou "recenzentskou" frázi "ani nenadchlo, ani neurazilo". Zkrátka víte, že tvůrci a herci odvedli výbornou práci, řemeslně není dílu, až na výjimky, co vytknout, ale jako divák cítíte, že to zkrátka "nebyl váš šálek kávy". A to je případ muzikálu Antoinetta - královna Francie.Možná vás tento osobní úvod překvapil, ale rozhodla jsem se to napsat tak, jak to cítím, protože nejsnazší cestou je přiznat vše na rovinu. Neodvažuji nazvat se recenzentem, spíše hodnotitelem, který se vám snaží zprostředkovat svoje dojmy a veskrze subjektivní pocity. Pak už je samozřejmě na vás, jak k hodnocení přistoupíteMuzikál Antoinetta královna Francie Divadlo Hybernia Monika Absolonová

Nový tvůrčí tým byl vybrán na jaře roku 2013, bylo jasné, že hlavní roli si zahraje Monika Absolonová, stejně tak bylo oznámeno, že bude obsazen zpěvák David Deyl. Ten nakonec během zkoušek na začátku roku 2014 odstoupil kvůli pracovnímu vytížení a nahradil ho Peter Strenáčik. Dlouho netrpěliví muzikáloví nadšenci čekali na to, zda bude mít Monika Absolonová alternaci. Tou se nakonec stala Iva Marešová.
Muzikál Antoinetta královna Francie Divadlo Hybernia
Osud Marie Antoinetty je přitažlivé téma a dává možnost k mnoha interpretacím. Rakušanka, která přišla jako dítě do cizí země, vzala si muže, kterého vlastně ani neznala a svoje frustrace utápěla v drahých róbách, bujarých večírcích a hazardních hrách. Mezitím se francouzský lid, který jí dal přezdívku Madame Déficit, vzbouřil a monarchie byla svržena. Antoinetta byla neprávem označena za viníka bankrotu země a spolu se svým manželem popravena. Tak o královně píší dějiny.
Občas to vypadá, že se někdo nemohl rozhodnout, kdo je tu vlastně hlavní postava. Je to skutečně Antoinetta? A pokud ano, proč působí zpočátku na diváka odtažitým, až nesympatickým dojmem? Lid hladoví, královna odmítá šetřit, neprojeví ani kapku soucitu a pak se diví, že jí spílají? V tu chvíli bych čekala, že přijde nějaké vysvětlení, proč je Antoinetta taková, jaká je. To, že cítí nešťastně, ji příliš neomlouvá. V podstatě je problém se s ní ztotožnit, litovat jí budete zřejmě až na samém závěru. To už se lépe ztotožníte s Ludvíkem, který v těžké chvíli odmítá uprchnout. Tak se chová pravý král. Je snad ten hlavní postava? Přece jen, co se týče charakteru, je nejpropracovanější a jeho závěrečná árie patří k nejsilnějším. Nutno dodat, že u Ludvíka velmi záleží, kdo ho zrovna hraje. Královnin milenec Axel utrpěl dramaturgicky snad nejvíce, není zde příliš co hrát, jedině oddaného a loajálního vojáka a zamilovaného muže, což není příliš velký prostor pro seberealizaci.
Muzikál Antoinetta královna Francie Divadlo Hybernia Michal Novotný Monika AbsolonováMuzikál Antoinetta královna Francie Divadlo Hybernia Monika Absolonová
Opět jsou využívána propadla a otáčivé schodiště, působí to velice efektně, např. ve chvíli, kdy odchází na popravu král. Co už ovšem scéně ubližuje, jsou tolik diskutované projekce. Padající listí a hvězdy, létající ptáci během milostných duetů netřeba hodnotit, zvláště pokud jsem odpůrce těchto přeslazených výjevů. Promítání namalovaných zamilovaných párů už bylo na mou neromantickou duši skutečně moc, navíc když víte, že vzadu opět probíhá přestavba.
Muzikál Antoinetta královna Francie Divadlo Hybernia Roman Vojtek

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.